Tedarikçi Yönetimi

İşletmelerin, belirli alanlardaki BT uzmanlığını, ürünlerini ve hizmetlerini elde etmek için çeşitli tedarikçilere ihtiyacı vardır. Çünkü BT departmanları bu sayede işletme için gerekli katma değeri sunabilir. Bununla birlikte, çoğu zaman tüm tedarikçilerin gerçekten beklenen değeri sunmasını sağlamak zor olabilir. BT departmanları, tedarikçileri yönetmeyi zaten yoğun olan gündemlerinin arasında gereksiz bir yük olarak algılayabilirler. Bazen hizmet veren çok fazla sayıda tedarikçi olabilir ve BT departmanının bunları yönetmek için yeterli zaman olmayabilir. BT departmanlarının, alınan hizmetten elde edilen değeri en üst düzeye çıkarmak için tedarikçilere öncelik vermesi ve ilişkileri geliştirmesi gerekir.

Gündeminizdeki Konulardan Bazıları

  • İşletmenizin formal bir tedarikçi yönetimi süreci yok ve bu da tüm işletmeyi kötü iş sonuçlarına karşı savunmasız bırakıyor. Bu girişime BT perspektifinden liderlik etmek istiyorsunuz.
  • Merkezi bir tedarikçi yönetim ofisi veya girişimi başlatmanız gerekiyor, ancak gerekli personel için bütçeniz yok. Belki işletmenizi daha önceki bir girişimde başarısız oldu ve şimdi böyle bir yatırımın getirisini kanıtlamakta zorlanıyorsunuz. Üstelik, bir tedarikçi yönetimi girişiminin (VMI) uzun vadeli stratejisi ve sürdürülebilir başarısı için temel oluşturan kısa vadeli kazanımları belirleme konusunda kendinizi yetkin hissetmiyorsunuz veya bilgi/zamanınız yok.
  • Tipik olarak tedarikçileriniz, performans riskini ekibiniz tarafından gözden kaçırılabilecek şekillerde sizin üzerinize kaydıran sözleşme hükümleri koyuyor ve siz de bu riski göz ardı etmek istemiyorsunuz.
  • BT içindeki hızlı değişim hızını karşılamak için artan sayıda dış kaynak teknoloji tedarikçisine güveniyor ve temel fonksiyonları dışarıdan temin ediyorsunuz. Bununla birlikte, risk yönetimini ikincil öneme itip proaktif bir ortamdan uzaklaşarak günlük görevlere çok fazla odaklandınız.
  • Genellikle, bir tedarik sürecinin ortasında ve gereksinimlerin net olmadığı bir durumda yakalanırsınız, bu nedenle, en uygun çözüm yerine fiyata bakmak daha kolay geliyor. Bunun üstesinden gelmek proaktif ve tutarlı bir tedarikçi seçim süreci oluşturmak istiyorsunuz.
  • Yazılım lisansı denetiminiz yaklaşıyor. Tedarikçilerinizin denetimlerine karşı hazırlıklı olmak ve ani bir denetim talebiyle karşılaşmanız durumunda detaylı olarak hazır olmak ve konsolide bir lisanslama pozisyonunu edinmek istiyorsunuz.
  • Müzakere stratejilerini iyi bilen BT tedarikçilerine karşı sözleşme müzakerelerinde ustalaşmak istiyorsunuz. Kendi pozisyonunuzu anlamadan ve avantajlarınızı kullanmadan karşı tarafın ikna edici taktiklerine karşı koymanın zor olduğunu biliyorsunuz.

akademiDXs – BT departmanlarının, alınan hizmetten elde edilen değeri en üst düzeye çıkarmak için tedarikçilere öncelik vermesi ve ilişkileri geliştirmesi gerekir.

Kritik Tedarikçi Yönetimi Ajandanızı Yönetmenize Destek Oluyoruz

Tedarikçi Yönetimi

  • Tedarikçi Değerlendirmeleri
  • Tedarikçi Yönetim Ofisi
  • Yaşam Döngüsü Sözleşme Yönetimi
  • Tedarikçi Risk Yönetimi

Size Yardım Edebileceğimiz Bazı Projeleriniz

  • Tedarikçi Yönetim Ofisi Kurulması
  • Proaktif Bir Tedarikçi Seçim Süreci Uygulanması
  • Yazılım Sözleşmeleri için Sözleşme İncelemesi
  • Tedarikçi Riskini Proaktif Olarak Belirlemek ve Bertaraf Etmek
  • Sözleşme Müzakerelerini İyileştirmek
  • Yazılım Lisans Denetimlerine Hazırlanmak
  • Etkili bir Ömrü Boyu Sözleşme Yönetim Süreci Tasarlanması

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

SAP yatırımlarınıza nasıl destek olabileceğimizi görüşmek için bizi arayınız. İsterseniz irtibat sayfasındaki bilgi formunu doldurun biz size ulaşalım.

Amacımız müşterilerimizin gerçekleştirdiği dijital dönüşüm yatırımlarının geri dönüşünün en üst seviyede olmasına katkıda bulunmak. Bu amaçla, SAP Kullanıcısı firmaların yanında yer alarak SAP projelerinin ve sistemlerinin başarısına katkıda bulunmayı hedefliyoruz.

placeholder
akademiDX

Bilgi Teknolojileri projeniz ile ilgili desteğe mi ihtiyacınız var?